Personvernerklæring

Denne personvernerklæringen forteller hvordan Enklerekontor.no samler inn og behandler personopplysninger.

Enklere Kontor AS, er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Den behandlingsansvarlige har det øverste ansvaret for å sikre at all behandling og håndtering av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldene lovgivning.

Erklæringen inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold på Enklerekontor.no, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning.

 

1. Personopplysninger

I Enklere Kontor er vår første prioritet at våre kunder skal føle seg ivaretatt, respektert og trygg på vår håndtering av personopplysninger. Vi ønsker å være helt transparente og har av den grunn beskrevet i detalj hvordan vi samler inn og behandler dine personopplysninger.

For å gjennomføre et kjøp på Enklerekontor.no har vi behov for navn, adresse, mobilnummer og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene samt kontakte deg dersom det skulle være behov i henhold til dine ordre.

Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes etter ti år. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn.

For forskjellige formål kan vi trenge andre personopplysninger. Hvilke personopplysninger og formålet med disse er beskrevet her i personvernserklæringen.

 

1.1 Dine rettigheter

Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som enklerekontor.no har registrert i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan til enhver tid be om å motta disse opplysningene uten vederlag i tråd med lovgivningen.

Opplysninger skal utleveres/overføres på en sikker måte. Dersom den registrerte inngir anmodningen elektronisk, og med mindre den registrerte anmoder om noe annet, skal informasjonen gis i en vanlig elektronisk form. Ønsker du en oversikt over de personopplysningene vi lagret om deg?
Fyll ut skjemaet under og send ferdig utfylt skjema til:

Innsynsbegjæring

Du kan også, når som helst, be oss slette eller rette dine personopplysninger forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser vi har.

Du kan når som helst trekke tilbake samtykke du har gitt oss. Samtykkene finner du på «Min side».

Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til denne erklæringen.

 

1.2 Arkivering av personopplysninger

Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år. For å kunne ivareta kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og enklerekontor.no sine salgsbetingelser, lagrer vi kjøpshistorikk i 10 år.

 

1.3 Sikring av personopplysninger

Enklerekontor.no har gode rutiner for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger og at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er risikovurderinger, fysiske tiltak, tilgangsstyring og arkiveringsrutiner, samt rutiner for håndtering av data og oppfølging av forespørsler vedrørende retten til innsyn, retting, sletting og dataportabilitet.

Du kan være trygg på at enklerekontor.no lagrer dine personopplysninger på en sikker måte.

 

2. Varelevering

Vi samarbeider med Quickship for transport av ordre. Vi utleverer personopplysninger som er nødvendig for at de skal kunne levere varene til deg. Informasjonen som deles med transportør er navn, adresse, telefonnummer og ønsket utleveringssted. Opplysningene slettes etter 12 måneder.

 

3. Betalingsløsninger

Av sikkerhetshensyn oppbevarer vi IP-adressen som er benyttet for å registrere ordre. Betalingsopplysninger hos enklerekontor.no er: IP-adresse, navn, adresse, e-post og mobiltelefonnummer.
Alle systemer som behandler personopplysninger knyttet til betaling av ordre er strengt begrenset til ansatte som utfører nødvendige oppgaver knyttet til ordren.

 

3.1 Kortbetalinger

Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Det er ikke mulig for enklerekontor.no å se hele ditt kortnummer i noen av våre systemer. Skulle det oppstå problemer med en kortbetaling kan betalingsansvarlige hos enklerekontor.no finner vi de 6 første og de 4 siste sifrene i ditt kortnummer (IIN/BIN nummer) for å identifisere hvilken bank som har utstedt kortet slik at vi kan bistå i å løse problemet.

Velger du kort som betalingsmetode vil betalingsopplysninger og kortopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør for kort, Bambora. Betalings- og kortopplysninger blir kun brukt til å utføre en betaling.

Det er viktig at du logger deg ut av kundekontoen din når du har avsluttet handelen, evt. sikrer at uvedkommende ikke har tilgang til enheten du handler fra. Du er selv ansvarlig for ikke å dele brukernavn og passord med andre.

Informasjonen du oppgir ved nettbetaling vil kun være knyttet til din kundekonto. Informasjonen er lagret i henhold til gjeldende lover. Hensikten er at du skal slippe å oppgi kortinformasjonen hver gang du foretar et kjøp hos oss.

For å utføre betalingen videreformidler vi kortinformasjon til vår betalingsleverandør Bambora. De oppbevarer informasjonen på en sikker og forsvarlig måte og er sertifisert etter kortselskapenes strengeste regelverk, PCI Level 1.

 

4. Informasjonskapsler (Cookies)

Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet når du laster ned en nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du forblir innlogget.

Formålet med informasjonskapsler er å gi nettbutikken grunnleggende funksjonalitet, og for analyse, personalisering og markedsføring.

Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at websiden skal fungere.
Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av websiden. Oversikt over informasjonskapsler som brukes på enklerekontor.no

 

4.1 Slik kan du unngå informasjonskapsler (Cookies)

Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere disse. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at dersom du velger å utelukke informasjonskapsler, vil flere av funksjonene på enklerekontor.no ikke fungere.

 

4.2 Analyse

Enklerekontor.no samler inn anonyme opplysninger om besøkende på enklerekontor.no til analyse. Med anonyme opplysninger mener vi opplysninger som ikke kan spores tilbake til en bruker eller en person. Formålet med dette er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.

Vi samler også inn søkeord som brukes via søkemotorene på websiden. Dette er kun for å forbedre søketreffene og kundeopplevelsen, og det samles ikke inn info som kan spores tilbake til brukeren.

 

4.3 Markedsføring

Behandlingsgrunnlaget for markedsføring er samtykke.

Vi ønsker at vår markedsføring skal oppleves relevant og verdifull for deg til enhver tid. Som oftest så tilpasses innholdet for å være relevant for deg. Vi samarbeider med utvalgte partnere for å få til en god løsning knyttet til SMS og e-post forsendelser.

Vi og våre samarbeidspartnere sporer annonser for å vite hvilke annonse du har sett på nett, og hvilke produkter du har sett på hos oss. Med dette kan vi tilpasse butikken etter dine interesser, og vise deg relevante annonser ved neste anledning.

 

4.4 Personopplysninger til tredjepart

Enklerekontor.no vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere dine personopplysninger på andre måter enn beskrevet i personvernerklæringen. Dine data vil kun deles hvis vi er rettslig forpliktet eller får ditt samtykke. Samarbeidspartnere vil kun få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre tjenester for enklerekontor.no. I slike tilfeller inngås databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil enklerekontor.no bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå.

 

5. Nyhetsbrev

Vi tilbyr nyhetsbrev på e-post og/eller SMS. Innholdet i disse kan være tilpasset deg, med relevant informasjon og tilbud.  Det er frivillig å motta disse nyhetsbrevene, og du må eksplisitt gi ditt samtykke i forbindelse med kampanje, registrering eller på «Min side». Alle dine samtykker kan administreres under «Mine samtykker» på «Min side», du kan også avslutte nyhetsbrevene ved å klikke på linken nederst i nyhetsbrevet eller sende STOPP melding på SMS. Vi sender også ut bestillings- og sendingsdokumenter, spørreundersøkelser og oppfølgnings e-post relatert til gjennomførte kjøp hos oss.

 

6. Endringer i erklæringen

Hvis vi gjør endringer i denne personvernerklæringen, legger vi ut den reviderte versjonen her med en oppdatert revisjonsdato. Vi oppfordrer deg til å se igjennom erklæringen regelmessig. Dersom det blir utført større endringer som vesentlig endrer vår personvernpraksis kan vi også varsle deg på andre måter som f.eks. via e-post, eller på selskapets nettside eller sosiale medier, før endringene trer i kraft.
Sist revidert: 22. November 2021

 

7. Kontaktinformasjon

Har du spørsmål om personopplysninger kan du kontakte enklerekontor.no på e-post: post@enklerekontor.no

Ønsker du at enklerekontor.no sletter dine opplysninger, eller du ønsker å få utlevert dine personopplysninger lageret av enklerekontor.no, så ta kontakt med oss på e-post: post@enklerekontor.no

 

Postadresse:

Enklere Kontor
Snarøyveien 143,
1367 Snarøya